Pastir.org – (не) само за овце

от Явор Русинов

Не отговаряй на безумния според безумието му,
Да не би да станеш и ти подобен нему.
Отговаряй на безумния според безумието му,
Да не би да се има мъдър в своите си очи.

Притчи 26:4-5

Предварително искам да се извиня на онези четни пастири и служители, които неволно са въвлечени в порочните, езически практики на Дони Донев и неговият сайт Pastir.org. На 07.08.2011 година Pastir.org публикува анонимна статия под заглавието „Презвитерианската църква позволи гей свещеници” на този уеб адрес: http://pastir.org/news/2787. В нея анонимният автор ни съобщава, че Презвитерианската църква вече позволява служението на хомосексуалисти и хомосексуални двойки. След това като представители на тази презвитерианска църква в България са цитирани църквите на п-р Салчо Салчев от Перущица и Явор Русинов от Бургас.

Клеветническа и манипулирана статия

Вие сте от баща дявола, и желаете да вършите похотите на баща си. Той беше открай човекоубиец, и не устоя в истината; защото в него няма истина. Когато изговаря лъжа, от своите си говори, защото е лъжец, и на лъжата баща.
Йоан 8:44

Верятно ще предположите, че за да се напише подобна статия, Дони Донев е направил предварително проучване на информацията и след това коректно или ако използваме думата “акуратно” на доц. Атанасов, един от анонимните псевдоними на Дони Донев под самата публикация, е написал този материал. Да, направил го е. Но не за да отрази истината, а за да публикува една нагла лъжа от името на всички пастири застанали с името си зад Pastir.org.

Да започнем от самото начало.

  1. Пълното име на цитираната презвитерианска църква е The Presbyterian Church (U.S.A.), или PC(USA) – Презвитерианска църква на Америка, която е една от многото деноминации в САЩ. Думичката презвитерианска показва вида църковно управление, а не задължително отъждествяване с изповедта на вяра. Дони Донев спокойно можеше да провери нашата изповед на вяра, която не е тайна и е публикувана тук – http://www.prchurch.com/bg/9/.
  2. Ние не сме членове на тази деноминация и нямаме каквато и да е била връзка с тях. На 05.10.2010 църквата ни официално е приета като пълноправен член в CREC – Конфедерацията на евангелските реформистки църкви и това е съобщено на нашият сайт дълго преди авторът да публикува анонимните си клевети. Можем да предположим, че Дони Донев се е заблудил и първосигнално като малко дете е написал статията, но третият ми аргумент унищожава това показвайки, че той от самото начало е знаел какво прави, като предварително е бил запознат с нашата изповед на вяра и принадлежност.
  3. Вижте оригиналната емблема на The Presbyterian Church (U.S.A.) тук – http://en.wikipedia.org/wiki/PCUSA. А сега вижте и емблемата която е публикувана до анонимната клеветническа статия – http://pastir.org/news/2787. Както се казва, открийте десетте разлики. И без въоръжено око можете да видите манипулацията и изтриването на надписа от оригинала нагаждайки го за нуждите на Дони Донев, да внуши на читателите връзката между нашата църква и тази деноминация.
  4. Аз и мои познати, в това число и вече участвали във форума под статията, се опитахме да зададем конкретни въпроси към „анонимния” автор и да защитим позицията си. Pastir.org не публикува нито едно от тези мнения. Ето едно от тях:

    „Няколко човека ми писаха за настоящата статия в която е цитирано и моето име. Писаха ми също така, че някои от мненията са цензурирани и не са допуснати. Но тъй като моето име е замесено се надявам това да се появи и да не бъде цензурирано като другите.

    Обръщам се към доц Атанасов и неговото изявление за акуратност на информацията. Къде точно видяхте тази акуратност доц. Атанасов?

    Моята църква няма нищо общо с цитираната деноминация и никога не е имала. Никога не съм бил питан за моята позиция по този въпрос и никой от настоящия сайт не се е свързал с мен. Вече е даден линк относно нашата принадлежност.
    Моля администраторите на сайта да бъдат акуратни и да дадат следната информация:

    1. Публикувайте името на автора на статията.
    2. Дайте линк към оригиналните източници.
    3. Защо моето има е публикувано в настоящата статия и каква е връзката с написаното?
    4. Кой ще поеме отговорността за своеволието на тази статия и каква ще е реакцията на сайта към мен и г-н Салчев?

    Явор Русинов”

  5. Анонимността е признак на страхливост, а в съчетание с клевети и откровени лъжи и манипулации е извратеност. „Борещите” се срещу агентите на държавна сигурност в средите на християните използват същите методи и похвати. Каква ирония.

Сблъсък на две теологии

Не всеки, който Ми казва: Господи! Господи! ще влезе в небесното царство, но който върши волята на Отца ми, Който е на небесата. В онзи ден мнозина ще Ми рекат: Господи! Господи! не в Твоето ли име пророкувахме, не в Твоето ли име бесове изгонихме, и не в Твоето ли име направихме много велики дела? Но тогава ще им заявя: Аз никога не съм ви познавал; махнете се от Мене вие, които вършите беззаконие.
Матей 7:21-23

Нека сега да обясня на уважаемия читател, защо се е появила тази статия в този си вид от анонимния Дони Донев. Той не ме познава. Съмнявам се, че познава и п-р Салчев. Тук става въпрос за сблъсък на две теологии, чиито представители сме аз и Дони Донев. Библейската реформистка теология срещу извратената и шизофринична диспенсационалистическа теология на Дони Донев изповядвана от повечето петдесятни християни и неговият сайт Pastir.org.

Донев е диспенсационалист, тоест спред него Бог в историята съди човека по различни начини и правила. Той разделя историята на различни времеви участъци, наречени диспенсации, в които Бог всеки път без изключение се проваля в опитите си да спаси човека. Ако някой се интересува повече от тази извратена теология може да прочете Диспенсационализмът на издателство Нов Човек (http://goo.gl/DyhnH). Дори сега живеейки в последните времена, според тази теология, след грабването, за да бъде спасен човек трябва да заплати със собствената си кръв! Нормалният въпрос е, а нима Христовата кръв не е достатъчна? И каква по-голяма ерес може да измисли човек? Противоречията са много и смайващи, но бих искал да ви покажа основните на тази извратена теология.

  1. Библията поставя Бог като върховен да убива, съживява, наранява и изцелява без външна причина за своите решения от страна на човека (Вт. 32:39); Предопределя хората за спасение или съд (Пр. 16:4; Йоан 6:44); Предопределя дните на живот на човек преди още да се е появил на този свят (Пс. 139:16); Предопределя жизненият статут на човека преди още да се е родил и преди да е извършил каквото и да е добро или зло дело (Рим. 9:11). Всичко това показва върховният Бог на Библията (Вт. 32:39а). От друга страна диспенсационалистите отхвърлят Бога като върховен поставяйки Го в една категория с човека и дори по-ниско от него. Бог няма силата и властта да спаси човека, освен ако самият човек не пожелае това. Бог не знае бъдещето или в най-добрия случай може само да го предполага. Човекът е господар сам на себе си, който има силата да изкове собствената си съдба. Тази ерес поддръжниците на Pastir.org я наричат с галеното „свободна воля”. С други думи, Бог през цялото време стои с гумичка и молив над книгата над живота и ту записва, ту отписва името на автора на анонимната статия. И до ден днешен няма отговор на елементарен въпрос: Ако Бог няма силата и властта да спаси човека, защо диспенсационалистите се молят за спасението му?
  2. Библията твърди, че след идването на Христос Сатана беше изхвърлен от небето (Откр. 12:10; Лк 10:18). Христос вече установи своето царство и то расте прогресивно в историята (Лк.11:20; Мат.12:28; Мат. 16:28). От друга страна диспенсационалистите твърдят, че в момента ние живеем в царството на Сатана и Исус трябва лично да се върне, за да установи своето хиляда годишно царство. Отново елементарен въпрос: Ако Исус трябва лично да присъства, за да установи царството си, то къде в момента е физическият престол на Сатана?
  3. Библията твърди, че Божият закон (Изх. 20) е постоянен и неотменим (Мат. 5:17). Бог съди човека според неговото покорство към закона (2 Кoр.5:10). Божия закон е не само стандарт в настоящи свят, но и в бъдещият (Откр. 11:19). Диспенсационалистите отхвърлят Божият закон като средство за праведен живот (стандарт) и освещение. Тяхната мантра е: Ние не сме под закон, а под благодат. Елементарен въпрос: Ако те не са под закон, как и защо тогава съдят в историята? Горе цитираната „анонимна” статия е поредното потвърждение за шизофреничната им теология.
  4. Библията ни казва, че живеем в причинно–следствен свят. Свят на санкции – блоагословения и проклятия. Ако човек се покорява на закона бива благославян, ако не – прокълнат (Вт. 28). Диспенсационалистите отхвърлят причинно-следствената връзка основана на закона. Те се съсредоточават върху положителни изповеди, чудеса, пророчества, видения и сънища, за да променят света около тях. Ако те нямат пари, то решението е полагане на ръце върху портфейл и правилна изповед (баене) за богатство. Може да посетите и някой пророк за повече информация. Явно Google правилно е таргетирал сайта с реклама за врачки, гледачки, магии и прочее с рекламата, която доскоро се въртеше на Pastir.org! Елементарен въпрос: Ако изповедите, пророчествата, чудесата и знаменията са признаци на истинското християнство, то защо Христос отхвърли всички търсещи и вършещи такива неща твърдейки, че никога не е имал общо с тях (Матей 7:21-23)?
  5. Библията ни казва, че Царството вече е установено и християните като негови представители ще увеличават своята власт и влияние в история (Вт. 28). Колкото повече те са покорни на Божият закон толкова повече те имат власт и обратното, колкото повече църквата отстъпва от законите на Бога, толкова по-слаба ще става. Диспенсационалистите твърдят, че ние живеем в последните времена, където някакъв измислен личностен антихрист ще се възкачи да управлява света, а църквата ще отслабва повече и повече в историята, докато Бог не се намеси чудодейно чрез грабване да я избави от злото. Елементарен въпрос: Ако властта произхожда от праведността, то как тогава антихрист ще управлява света, а църквата ще отслабва?

Тези въпроси показват шизофриничната теология изповядвана от повечето петдесятни църкви и сайта Pastir.org. Ако искате да видите методите на държавна сигурност, шизофринията и ересите в петдесятните църкви отидете на Pastir.org – (не) само за овце.

1 Коментар

Един отзив

  1. Аз написах следния коментар под пасквилчето на Дони, но Дони реши да не го публикува (както се и очакваше):

    Някак си е освежително човек да знае, че някои неща никога не се променят. “Рифрешинг,” както се казва на английски.

    За тези от нас, които познаваме Дони Донев много добре, ни е ясно, че тази “новина,” а също и коментарите под нея, са негова работа отначало докрай. Да видим сега почерка на Дони:

    1. Анонимна новина.

    2. Емблемата на PCUSA е внимателно изрязана за да не се вижда надписа отстрани. Виж истинската тук: http://en.wikipedia.org/wiki/PCUSA

    3. Последното изречение на статията е историческа теза прокарвана единствено от Дони Донев и никой друг в България – че “широкото разпространение” на Петдесятното движение се “налагало” поради либерално богословие при конгрешани и методисти.

    4. Намеса на “авторитетен неутрален източник” в коментарите с удобно анонимно име “доц.Атанасов.”

    5. “Доц.Атанасов” пише с множество правописни грешки, които са характерни за Дони Донев от постингите, които съм чел преди години (някои неща не се променят, очевидно).

    6. “Доц.Атанасов” прокарва друга лична теза на Дони Донев, че “доктрината за предопределението” била причината за либералното богословие.

    Абе въобще, и анонимната статия, и анонимната “подкрепа” в коментарите си мирише на Дони Донев отвсякъде. Които си го познаваме, можем да му разпознаем селянията отдалеч.

Напишете коментар

Използваме Граватари в кокментарите - вземете свой собствен, за да бъдете разпознавани!

XHTML: Това са някои от таговете, които може да ползвате: <a href=""> <b> <blockquote> <code> <em> <i> <strike> <strong>